Restaurantmedewerker sterft na het vangen van BRAND terwijl diners hem onder sprinklers hielden

  • Whatsapp

Een RESTAURANT-medewerker is overleden nadat hij in brand was gestoken tijdens het schoonmaken van een overvol restaurant in Sydney.

Read More

Prajjwol “PJ” Sama Shrestha, 24, was vorige maand de restaurantvloer aan het schoonmaken in het Libanese restaurant On Sunset in het westelijke district van Parramatta toen een vonk ontbrandde van het schoonmaakmiddel dat hij gebruikte.

Prajjwol Shrestha, 24, stierf aan de verwondingen die hij opliep nadat hij in brand vloog tijdens het schoonmaken van een restaurant in Sydney

4

Prajjwol Shrestha, 24, stierf aan de verwondingen die hij opliep nadat hij in brand vloog tijdens het schoonmaken van een restaurant in SydneyKrediet: Facebook / Prajjwol Shrestha
De kleren van de jongeman lagen op de grond nadat hij naar het ziekenhuis was gebracht nadat hij vlam had gevat voor diners

4

De kleren van de jongeman lagen op de grond nadat hij naar het ziekenhuis was gebracht nadat hij vlam had gevat voor dinersKrediet: 9Nieuws

Volgens getuigen vatte Shrestha vlam en liep ze ernstige brandwonden op in het restaurant vol met tientallen klanten.

Shrestha had enkele ogenblikken voordat hij in brand werd gestoken cocktailbestellingen aangenomen, vertelde een werknemer in het restaurant aan de Dagelijks telegram.

Verbijsterde toeschouwers probeerden het lichaam van de man onder sproeiers te houden om hem af te koelen, maar dat was niet genoeg om hem te redden.

Politieagenten en ambulancepersoneel uit New South Wales kwamen rond 21.50 uur ter plaatse.

Schreeuwende bouwvakker bungelt honderden meters in de lucht aan kraan
Royal Marine-commando's bestormen Iraanse schepen om raketten te grijpen tijdens gewaagde zeeaanvallen

Shrestha werd in het etablissement behandeld en in een kunstmatige coma gebracht voordat hij naar het Concord-ziekenhuis werd gebracht.

De arbeider liep ernstige brandwonden op aan 30 procent van zijn lichaam, waaronder beide armen, gezicht en borst, en werd in coma achtergelaten.

Shrestha stierf twee weken later.

Hulpdiensten zeiden dat het schoonmaakmiddel dat hij gebruikte om de vloer schoon te maken, ontbrandde toen een vermeende defecte vaatwasser werd aangezet.

“Er werd een ontvlambare vloeistof neergelegd om de bar schoon te maken en over de lengte van de bar te lopen, dus de brandexplosie was ongeveer de lengte van de bar, wat een aanzienlijke brand was”, zei brandweer- en reddingsinspecteur Andrew Shurety.

New South Wales Ambulance Inspector Brian Parsell voegde toe: “Dit is een herinnering aan het publiek van de gevaren die aanwezig zijn bij het werken met commerciële en huishoudelijke gassen, we vragen u te allen tijde voorzichtig te zijn in de buurt van open vuur en ontvlambare vloeistoffen.”

De lijkschouwer en SafeWork New South Wales onderzoeken het incident. De brand wordt niet als verdacht beschouwd.

Het Libanese restaurant On Sunset bleef een paar dagen gesloten.

De jonge man kwam uit Balkot, Nepal en woonde in Sydney, waar hij een Software Engineer en Web Developer stagiair was bij de Studio nadat hij in april 2021 bij het bedrijf kwam.

Mama deelt epische auto-hack voor picknicks, maar iedereen ziet hetzelfde probleem
We waren het huren beu, dus kochten we een stacaravan voor £ 4K en wonen hypotheekvrij

Hij had eerder gestudeerd aan de Academie voor Informatietechnologie – een gespecialiseerde instelling voor hoger onderwijs en een aanbieder van beroepsonderwijs en -opleiding.

Shrestha had ook een blog met de titel “PJBlogger”.

Shresha studeerde en werkte als Software Engineer en Web Developer stagiair in Sydney

4

Shresha studeerde en werkte als Software Engineer en Web Developer stagiair in Sydney
Geschokte diners probeerden Shrestha te redden door hem onder sproeiers te houden

4

Geschokte diners probeerden Shrestha te redden door hem onder sproeiers te houdenKrediet: 9Nieuws

Related posts

Geef een antwoord