Mijn kleine meisje, 10, werd geëlektrocuteerd door een FAN – maak onze fout niet

  • Whatsapp

Een moeder heeft het moment beschreven waarop haar 10-jarige dochter werd geëlektrocuteerd door een ventilator – en stuurt een waarschuwing naar alle ouders.

Read More

Neveah Majok was een kapotte ventilator aan het inpakken in haar slaapkamer in Australië toen een elektrische stroom door haar heen scheurde, waardoor ze niet meer kon bewegen of praten.

Neveah Majok verving een kapotte ventilator in haar kamer toen ze werd geëlektrocuteerd

4

Neveah Majok verving een kapotte ventilator in haar kamer toen ze werd geëlektrocuteerdKrediet: 7Nieuws
De handen van het kleine meisje liepen ernstige brandwonden op, waarvoor huidtransplantaties nodig waren

4

De handen van het kleine meisje liepen ernstige brandwonden op, waarvoor huidtransplantaties nodig warenKrediet: 7Nieuws

Het kleine meisje zei: “Ik heb het losgeschroefd, ik deed het deksel op mijn bed en toen was het nog steeds aangesloten en toen ik mijn handen bewoog […] mijn handen raakten het een beetje aan en ze bleven daar een tijdje vastzitten en ik kon ze niet afdoen en toen begon ik te trillen.”

Door de elektrische schok kon Neveah niet om hulp roepen, omdat zijn lichaam op tijd bevroor.

Ze zei: “Ik probeerde ze een waarschuwing te geven, probeerde ze te vertellen dat ze weg moesten gaan, mama moesten halen, hulp moesten zoeken, maar ze konden me niet verstaan ​​omdat de vibratie van de ventilator het moeilijk voor me maakte om te praten.

“Ik kon niet praten of mijn lichaam bewegen, maar ik kon mijn broers en zussen en alles om me heen nog steeds perfect zien en horen.”

Ik zat vast onder puin en verlamd nadat de bar waarin ik dronk, was ingestort
'Brit ex-soldaat' schiet zichzelf dood op schietbaan in het bijzijn van geschokt personeel

Terwijl ze probeerde de schok te bestrijden, slaagde de leerling van het vijfde leerjaar erin om haar handen van de defecte ventilator af te trekken.

“Ik trok snel mijn handen weg zodra ik de kans kreeg […] Ik schreeuwde,” vertelde ze 7Nieuws.

“Mijn moeder kwam naar de kamer rennen en vroeg wat er was gebeurd. Ik keek naar mijn handen en schreeuwde.”

Moeder Mandy Sibaly zei dat ze het ergste vreesde.

Ze zei: “Ik kon verbrand haar ruiken, maar ik hoopte dat het plastic was en niet haar vingers, want ze kon geen pijn voelen. Het was eng.”

Ondanks het snelle denken van het kleine meisje was de schade al aangericht en liepen haar handen ernstige brandwonden op.

Neveah werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht voor behandeling en ze had huidtransplantaties nodig.

Ondanks het gruwelijke incident in april, waarbij haar vingers littekens opliepen, lacht Neveah weer.

Mandy wil dat andere ouders zich bewust zijn van de gevaren van defecte huishoudelijke elektronica rond kinderen.

Scott Phillips, CEO van Kidsafe Western Australia, vertelde 7News dat ongeveer 75 procent van de elektrocuties bij kinderen in hun eigen huis plaatsvindt, omdat gezinnen afhankelijk zijn van elektrische apparaten.

“Helaas verliezen we elk jaar ongeveer drie kinderen door elektrocutie in Australië, dus het is erg belangrijk dat we toezicht houden op onze kinderen,” zei Phillips.

Hij voegde eraan toe: “Het is ook belangrijk dat we allemaal begrijpen hoeveel elektriciteit er in huis is […] en wat die belangrijke veiligheidsboodschappen zijn.”

Neveah's moeder Mandy Sibaly maakt kinderen bewust van de gevaren van defecte huishoudelijke elektronica

4

Neveah’s moeder Mandy Sibaly maakt kinderen bewust van de gevaren van defecte huishoudelijke elektronicaKrediet: 7Nieuws
Neveah poseert met haar kapotte waaier

4

Neveah poseert met haar kapotte waaierKrediet: 7Nieuws

Related posts

Geef een antwoord